Om reputation management – Hvad kan et SEO firma egentlig gøre?

Jeg læste i avisen i dag om det der kaldes reputation management. Det lyder meget spændene, men også en smule forvirrende. Det handler jo om at hvis man bliver udsat for dårlig omtale online, så kan det ofte ske det bliver en permanent del af internettet. Så det handler altså om hvad man gør hvis man får et dårligt ry online.

Men hvad kan man egentlig gøre? De siger at man skal få hjælp af et SEO firma, som arbejder med søgemaskineoptimering, men hvad har det nu med sagen at gøre? Man kan da optimere lige så tosset man vil, så længe at informationen stadig ligger online, hvad hjælper det så?

Nu skal jeg jo heller ikke gøre mig til ekspert på området reputation management, for det er ingenlunde tilfældet, men synes at det er mærkeligt. Det er jo klart at nyheder ikke forbliver nyheder, og at populariteten derfor falder med tiden, og hvis man er heldig går de i glemmebogen, men de ligger der jo stadig, klar til at blive gravet frem igen.

Jeg har prøvet at undersøge hvad det egentlig er et SEO firma gør, og det handler tilsyneladende om at generere nyt positivt indhold som overskygger det gamle og negative. Det lyder såmænd fornuftigt nok, men det kan da ikke være hele historien. Kan det?

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *